Velkommen til vårt hjelpesenter
Slik håndterer du oppsett mot Altinn
Sist oppdatert: 06.12.2023
1. Gå til Altinn og logg inn. Velg aktuelt selskap.
2. Klikk på profil i toppmenyen og velg Avanserte innstillinger.
Du må ha nødvendige rettigheter i Altinn for å rapportere på vegne av selskapet. Uten disse rettighetene vil du ikke ha tilgang til å sette opp kommunikasjonen mellom Altinn og regnskapssystemet. Ta kontakt med Altinn brukerstøtte dersom du har problemer med tilganger.
3. Sett en eventuell beskrivelse og skriv inn ønsket passord. Velg Eika Regnskap under Type datasystem.
NB! Noter deg passord og ID. Dette skal senere registreres i regnskapssystemet.
4. Gå til Altinn i venstremenyen og velg Altinn - Innstillinger.
5. Legg inn passord og ID fra Altinn. Sett foretrukket språk og klikk på Lagre.
6. Velg Test innlogging.
Vær oppmerksom på at systemet kun sjekker om dette er en gyldig ID. Du må selv sjekke at SystemID og passord er gyldig for aktuelt selskap.