Hopp til innholdet
Logg inn
Velkommen til vårt hjelpesenter

Vis hjelpemeny

Slik håndterer du leverandørfaktura i innboks

Sist oppdatert 27.10.2023

Gå til Regnskap i venstremenyen og velg Leverandørfaktura for å se selskapets innboks.

Du kan aktivere e-postmottak og EHF-mottak direkte fra innboksen dersom dette ikke allerede er gjort. Du kan også laste opp filer direkte til innboksen fra din PC.

For å aktivere EHF-mottak, må du fylle ut organisasjonsnummeret og godta avtalen som åpnes når du klikker Aktiver EHF-mottak. Vi registrerer deg i ELMA-registeret slik at du automatisk kan motta elektroniske fakturaer fra dine leverandører. Tjenesten vil være klar til bruk innen 24 timer fra aktivering. 

For å aktivere e-post-mottaket for første gang, legger du inn egendefinert e-postadresse (typisk navnet på selskapet) eller basert på organisasjonsnummer, og lagrer.

Ved å markere mer enn én fil i innboksen, vil valgene Lag arbeidsliste og Behandle x dokumenter bli synlig. Klikk på Registrer som én leverandørfaktura eller Registrer som ett bilag for å registrere filene samlet. Filene blir ikke slått sammen til én fil, de vil legge seg som to separate vedlegg i leverandørfaktura og på bilaget. Ønsker du å slå dem sammen til én fil, klikker du på Slå sammen til ett dokument.

Klikk på ikonet for søppelspann for å gjenopprette slettede filer, eller slette dem permanent.