Velkommen til vårt hjelpesenter
Slik registrerer du en ny kunde
Sist oppdatert 15.04.2024
Kunder kan opprettes på flere måter i systemet.
1. Gå til Salg i venstremenyen og velg Kunder. Klikk på pilen og velg Importer kunder for å importere kunder gjennom filopplasting. Klikk på Ny kunde for å opprette en ny kunde manuelt.
1. Gå til Salg i venstremenyen og velg Kunder. Klikk på pilen og velg Importer kunder for å importere kunder gjennom filopplasting. Klikk på Ny kunde for å opprette en ny kunde manuelt.
Ved opprettelse av en faktura, en ordre eller et tilbud, vil du også få muligheten til å opprette en kunde direkte i de aktuelle visningsbildene når du velger mottaker.
Du kan også velge en eksisterende kunde fra kundeoversikten og klikke på Opprett ny for å opprette en ny kunde direkte fra et annet kundekort.
2. Klikk i søkefeltet og søk etter kunde for å hente frem kundedetaljer direkte fra Brønnøysundregistrene, eller fyll ut informasjon manuelt. Navn på kunden er det eneste som er obligatorisk, men e-postadresse må fylles ut dersom kunden skal kunne faktureres. Organisasjonsnummer må fylles ut dersom du skal sende EHF til kunden.
3. Klikk på Lagre, eller velg Lagre som potensiell kunde dersom du ønsker dette.
3. Klikk på Lagre, eller velg Lagre som potensiell kunde dersom du ønsker dette.
4. Når kundekortet er opprettet, kan du fylle ut eller endre øvrig informasjon. Dersom du lar feltene under Betingelser under fanen Detaljer stå tomme, vil systemet benytte standardinnstillinger. Husk å klikke på Lagre.