Hopp til innholdet
Logg inn
Timer

Administrering, registrering, godkjenning, mm.

Slik oppretter du en timebruker til timeregistrering

Sist oppdatert 25.09.2025

For å opprette en timebruker til timeregistrering, må vedkommende først ha en brukertilgang i systemet generelt. Her kan du lese mer om hvordan du inviterer en ny bruker. Hvis personen selv skal føre timer i timeregistreringsmodulen knyttet til sin bruker i systemet, vil denne brukeren automatisk opprettes som "timebruker" første gang vedkommende benytter funksjonen Timeregistrering, og det er da ikke nødvendig å opprette vedkommende manuelt slik denne fremgangsmåten viser. 

Hvis timene til en ansatt også skal overføres til lønn, må vedkommende opprettes i ansattregisteret i lønn etter at de er invitert inn som bruker i systemet.

 

Opprette timebruker manuelt

1. Gå til Timer i venstremenyen. Klikk på Timebrukere og Ny timebruker. 

2. Legg inn Navn og knytt opp personen opp mot en ansatt fra ansattregisteret. Bruk søkefeltet for å bla gjennom ansatte i selskapet. Klikk deretter på Lagre for å administrere flere innstillinger på timebrukeren.

3. Klikk på Detaljer for å registrere følgende:

  • Stillingsmal: Stillingsmal som definerer hvor mange timer den ansatte skal jobbe per uke. Standard stillingsmal i systemet er 37,5 timer
  • Prosent: Den ansattes stillingsprosent
  • Firmanavn: Selskapet den ansatte jobber i
  • Beskrivelse: Beskrivelse av den ansattes arbeidstid
  • Startdato: Dato den ansatte skal begynne å registrere timer fra
  • Sluttdato: Eventuell sluttdato for den ansatte. Dette feltet er ikke påkrevd
  • Aktiv: Sett hake her dersom den ansatte skal være aktiv i timeregistreringsmodulen
  • Team: Her kan du knytte personen mot et team. Dette er kun aktuelt dersom det skal benyttes team for timegodkjenning
Tips! Du kan også administrere innstillingene på en eksisterende timebrukeren ved å klikke på aktuell timebruker i listevisningen over timebrukere. I tilfeller hvor timeregistrering skal brukes til lønn, og lønnsmottakeren sin timebruker ble automatisk opprettet, vil det for eksempel være nødvendig å koble denne timebrukeren mot aktuell ansatt.